Et godt samarbejde mellem skole og hjem

Vi ser frem til et godt og konstruktivt samarbejde med dig som forælder.

• Læs op

Indhold

Den unges læring, udvikling og trivsel er et fælles ansvar. Derfor er en god dialog mellem skole, hjem og netværket omkring den unge helt afgørende for, om det lykkes med opgaven.

Den gode dialog

Vi prioriterer den gode og konstruktive dialog i hverdagen meget højt. Derfor forventer vi, at du som forælder tager kontakt til skolens medarbejdere, så snart der er noget, du undrer dig over – eller hvis du skulle have spørgsmål til skolens praksis.

Kontaktlæreren har et særligt ansvar

Kontaktlæreren følger dit barns udvikling og trivsel tæt, og derfor er det også kontaktlæreren, der bedst kan svare på spørgsmål om den unges skolegang. Det er ligeledes kontaktlæreren, der indkalder til elev- og forældresamtaler, og koordinerer indsatsen omkring den unge med de øvrige lærere på skolen.

Vigtigt: Udebliver dit barn fra skolen på grund af sygdom, er det dit ansvar som forælder at informere kontaktlæreren - hver dag under hele sygdomsforløbet.

Her finder du telefonnumre til skolens medarbejdere.

Sidst opdateret: 15. november 2023