Før den unge skifter skole

Overvejer du, at dit barn skal starte på Netværksskolen?

• Læs op

Indhold

Hvis ja, så kontakt dit barns nuværende skole for at aftale et møde. På mødet skal I sammen finde ud af, hvad der er den bedste løsning for den unge. Hvis I vurderer, at Netværksskolen er det rigtige valg, så skal dit barns skole kontakte Netværksskolen.

Når dit barns nuværende skole har kontaktet Netværksskolen, sker der følgende:

• Dit barns nuværende skole udfylder og indsender et ansøgningsskema til Netværksskolen. Ansøgningsskemaet skal underskrives af forældre. Her giver man tilladelse til, at Netværksskolen må kontakte PPR, UU og Socialforvaltningen.
    • Netværksskolen vurderer, om du, dit barn og jeres netværk skal inviteres til et fælles informationsmøde.
    • Hvis I ønsker plads på Netværksskolen efter informationsmødet, bliver du og dit barn inviteret til et individuelt indslusningsmøde/netværksmøde, hvor der aftales skolestart.

Læs mere om ansøgning og optagelse. Og læs om retningslinjerne for visitation til Netværksskolen herunder.

Sidst opdateret: 19. marts 2024