Mad på skolen

På Netværksskolen spiser vi morgenmad og frokost sammen hver dag. De fælles måltider betyder meget for fællesskabsfølelsen, og fællesspisningen er med til at bane vejen for et stærkt sammenhold på skolen.

Det er vores eget køkken, som tilbereder alle måltider. I køkkenet har vi ansat Jakob Frederiksen. Han er uddannet kok, og serverer hver dag nærende, økologisk og fedtfattig mad. Jakob lægger vægt på, at det meste af maden skal være hjemmelavet, og allerhelst bruger han kun friske, økologiske råvarer.

På skolen tager vi individuelle hensyn til, hvad eleverne kan/må spise, og generelt er det vores indtryk, at eleverne er vilde med maden.

Vigtigt: Alle skal deltage i vores madordning! Det koster 300 kroner om måneden at deltage. For beløbet får eleverne serveret både morgenmad og frokost.

Køkkenet

Køkkenet er et produktionskøkken, som hver dag skal sørge for, at der serveres både morgenmad og frokost til alle.

I køkkenet får Jakob hjælp af skolens elever. Hver 3. uge har eleverne på skift en hel dag i køkkenet. Her lærer de bl.a. om sunde kostvaner, og hvordan man tilbereder måltider. Læs mere om køkkenet på Netværksskolen og vores holdning til mad.

Ugens madplan

Hver fredag laver køkkenet en madplan for den kommende uge. Madplanen hænger i Kantinen.

60-90% økologisk

Vores køkken har Det Økologiske Spisemærke i Sølv og er dermed 60-90% økologisk. Det er vi ret stolte af. Og så er vi rigtigt glade for vores smiley.